Liten sak stor betydelse

publicerat:   2013-04-03   09:44:00  postat i:  "Skriverier"   1 kommentarer




En liten vardagsincident kan ha en stor betydelse för ens vardag. Det har inte bara påverkan på hur humöret kan vara, utan kan även bidra till val som man gör, stora eller små!

Jag har försökt lära mig, att en liten händelse inte ska spela stor roll i hela min vardag, den ska inte styra mitt jag mer än nödvändigt, inte påverka val jag gör eller hur jag beter mig. Det kan bero på vad det är för händelse och hur stor betydelse den kommer att ha senare i livet för en, beroende på det så kan det vara olikt svårt att tänka bort eller tänka mindre på det.

Alla har vi någon gång tagit upp en bild från arkivet på datorn (alla arkiverar väl sina bilder?) och bara fått en enda tanke när vi ser bilden. Bilden är inte på någonting speciellt utan den kan vara på dig, i en spegel en vanlig lördag klockan ett mitt på dagen. Men ändå är det någonting som säger dig att, just det – det var under denna tid jag tänkte extra mycket på just det där. Du minns att när du tog bilden var du inne i en period som träglade din vardag upp och ner i en ständig berg-och-dal-bana. Och nu, idag, önskar du att du kunde ha släppt det och tänkt på annat i stället, lite tidigare.

Det är viktigt att vi lägger vår energi på rätt saker och inte tänker för mycket. Jag är en grumlare och det kan ge sina spår och resultera i svår magkatarr när jag nått en viss punkt. Hur man är som person går inte att ändra från grunden. Men vad vi tänker och fokuserar på har stor betydelse för om hur vi ser på vårt nuvarande liv men också framtiden. 








Postat av: Emma - Solution ♥

Vilken fin blid! :)

Svar: Tack!
Matilda Danielsson

2013-04-03   21:25:13
URL/bloggadress: http://nyheter24.se/nextinfashion2013/solution/



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar: