Gymnasievalet...

publicerat:   2013-05-23   20:49:00  postat i:  "Skriverier"   2 kommentarer



1. NÄR ska jag kunna använda mina nya vita brallor? Måste vara en fin dag så jag kan ha mina loafers till. // 2. Min systers sko, och min då. // 3. Min syster, och jag då. I Göteborg <3. // 4. Me right now. Osminkad, halvsjuk (var faktiskt hemma idag) och deltids glasögonbärare. 


Hur och när vet man att man valt rätt? Alltså mmmh. Har sådan jäkla ångest. Har blivit preliminärt antagen till Ekonomi på Procivitas. Men vet inte om jag vill gå ekonomi? Jag vet i alla fall att:

- Jag vill skriva.
- Jag vill skapa/designa.
- Jag vill informera.
- Jag vill driva något eget från grunden.
- Jag vill resa resa resa.
- Jag vill ha flexibla arbetstider.
- Jag vill vara min egen chef.
- Jag vill att mitt jobb ska ha med mode/trender; aktuellt att göra, kan vara kläder eller vad som är trendigt som en hobby just idag, typ blogga.
- Jag vill hålla på med webplatser. 


Egenskaper jag har som person är att jag är:

- Övertagande, klarar inte av att ha en bestämmande över mig som säger åt mig exakt vad jag ska göra.
- Pedantisk, allting ska alltid vara perfekt.
- Väldigt, väldigt känslosam och empatisk.
- Bestämd.


En resande egenföretagare som designar kläderna till företaget och som skapar sin egna hemsida. Är det jag? Haha alltså jag vet inte hur detta ska gå ihop och om jag valt rätt. 

Vad har ni valt för linje, ni som går i nian?







Postat av: Amanda

Alltså haha, din beskrivning på vad du vill göra i framtiden o hur du är som person.. Låter som du beskrivit mig!

Svar: Haha neejmen vad roligt!! Haha!
Matilda Danielsson

2013-05-24   19:49:54
URL/bloggadress: http://amandalinneagrahn.blogg.se
Postat av: Linnea

När jag gick i nian var valet självklart, och jag har inte ångrat mig en sekund! Jag flyttade dessutom hemifrån för att kunna gå den linjen. Jag går nu i tvåan på textil design och jag tycker till och med att det är synd att jag bara har ett år kvar, för det är så roligt!

Svar: Vad härligt att du kände så! Och roligt att det är så kul! Hoppas jag inte heller ångrar mig då haha :D
Matilda Danielsson

2013-05-25   12:17:31
URL/bloggadress: http://madebylinnea.devote.se



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar: