Få fina naglar (inkl. dip dye!)

publicerat:   2013-06-01   23:06:00  postat i:  "Allmänt"   0 kommentarer



Har nyss suttit en bra stund och pillat med mina naglar. Fina naglar tycker jag är lika viktigt som fint hår och fin hy. Går dock aldrig och gör dem på någon salong, vill bara att de ska se snygga ut och må bra! Oftast har jag bara genomskinligt baslack på nageln, målar de aldrig med någon färg dvs. (Varför jag inte gör det vet jag inte haha). Men det är som sagt en smaksak om man vill ha målade naglar eller inte - men en sak vill vi antagligen ändå lika, alla vill väl ha fina naglar?




Tänkte nedan ge er en guide stegvis med bilder, för att få snyggare och fräschare naglar!



Detta är vad du behöver! Plus en hand/hudkräm.



1. Ha dina fingrar i ett varmt vattenbad i 1-2 minuter. Detta för att mjukna upp nageln och nagelbanden.




2. Använd nu en pusher som skjuter tillbaka dina nagelband. Har du ingen sådan kan du använda en tesked - vänd upp och ner.




3. Ta bort smuts under dina naglar! Jag gör det med spetsen på denna nagelfil, annars kan ni använda en nagelborste i samband med steg 1, eller så har ni en ta-bort-smuts:are i metall.

4. Fila dina naglar tills du fått önskad form.




5. Polera! Använd en enstegs- eller tvåstegspolerare. Detta är en tresidig. Detta hjälper nageln att inte skiva sig och får nagellack att hålla sig bättre.



6. Använd Mavalas nagelhärdare (finns att köpa på kicks, Åhléns för 65 kronor) och ta ytterst lite på toppen av nageln. Låt torka i ca 2 minuter. Detta ska man använda 1 till 2 gånger i veckan, för att naglarna inte ska skiva sig! Supertips verkligen, mina har inte skivat sig sedan jag började använda detta, dock tar det ca 6 veckor innan det börjar värka.




7. Använd nu en nagelojla. Jag använder Myhrr Oil från Depend. Ta på nageln och massera in runt hela nageln, till och med en bit utanför. Har du ingen nagelolja? Googla eller youtuba på "Hemmagjord nagelolja".




8. Smörj in hela händerna och naglarna med en hand/hudkräm.




OCH SÅHÄR GÖR DU DIP DYE-NAGLAR:
 

9. Måla med ett genomskinligt baslack över hela nageln. 




10. Måla sedan på med det nagellacket du vill ha underst i din dip dye. Jag valde vitt.



11. Måla med det nagellack du vill ha längst upp på din nagel på en trekantig svamp (kan köpas på ex. H&M). Tryck sedan försiktigt med denna på toppen av din nagel, och fortsätt så långt ner du vill ha ditt nagellack. Lägg sedan på ett baslack över hela nageln igen.

Kan ta ett tag innan man får in den rätta tekniken för just steg 11... kan vara värt att testa innan du tar på nagellacket som ska vara under detta, så att du inte behöver göra om allting om det går fel!




Whoop, sen har du världens snyggaste dip dye naglar! Egentligen hur lätt som helst, i alla fall efter några gångers övning. Brukade göra detta på mina naglar förra sommaren väldigt mycket om ni minns det. 












Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar: