Resan börjar NU

publicerat:   2013-07-08   09:33:00  postat i:  "Boost"   3 kommentarer



... Eller ja, nästan då! WIHO jag ska börja packa till Kalifornien och Arizona nu!

Det är så kul att åka på sådana här  kulturella resor med min familj. Pappa har varit på typ tusentals kända ställen runtom i världen så han är som en resebok och kan ta upp alla förslag till utflykter man kan göra i många olika länder. När jag var mindre brukade vi åka till Tyskland, då var vi i Berlin och Stuttgart mest. För två år sedan var jag med pappa när han jobbade i Frankrike, då var vi i Paris och Aix-Les-Bains två gånger på ett halvår. 

Det är någonting med att resa tycker jag. Att bara få uppleva andra ställen än hemma som man annars upplever hela tiden. Att få prata med nytt folk, kanske till och med lära känna nytt folk - älskar att lära känna nytt folk! Man blir så inspirerad till typ allting när man är hemifrån tycker jag. Ska försöka att resa lite smått även i höst har jag bestämt mig för. Behöver inte vara så långt, är glad jag bara kommer ett par timmar hemifrån i bland, för det är också att resa! 

När jag kommer hem från USA har halva sommarlovet gått och jag kanske borde känna lite ångest över att vara borta i nästan 20 dagar, men vet ni? Jag tycker inte bara att det är på sommarlovet man ska ha kul. Jag börjar gymnasiet några veckor efter att jag kommer hem - nytt folk, ny skola, nytt kapitel. Det är väl inte bara på sommaren man ska ha kul, eller? Nej jag prioriterar alltid mitt liv så jag vill att det ska vara. Det finns fler förmåner på somrarna, man kan festa mitt i veckan om man vill, ligga på stranden flera dagar i rad och göra typ allt möjligt! Men vem säger att man inte kan göra roliga saker när det inte är lov? Tänk om! 


 







Postat av: Sofia - TÄVLING PÅ BLOGGEN

så härlig bild!

Svar: Tack visst är den :)
Matilda Danielsson

2013-07-08   15:43:06
URL/bloggadress: http://byfia.com
Postat av: mina

Fin blogg du har ! :)

Svar: Tack så mycket :) Kram
Matilda Danielsson

2013-07-08   16:29:20
URL/bloggadress: http://miiiina.blogg.se
Postat av: Annika

Härlig bild :)

Svar: Tack!:D
Matilda Danielsson

2013-07-10   15:45:21
URL/bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar: