Från tio, till ett

publicerat:   2013-06-28   23:04:00  postat i:  "Skriverier"   1 kommentarer




10 saker du vill göra innan du dör:

Bo utomlands.


Sätta mina fotspår här på jorden, vara ihågkommen.

Ha två eller tre barn varav minst ett utav dem ärver mina bruna ögon.

Bo i Göteborg.

Förstå varför det aldrig funkade med någon annan än just honom.

Resa helt ensam.

Springa ett lopp (ex. tjejmilen, Göteborgsvaret, Marathon).

Designa mitt eget hus.

Hitta på ett eget efternamn till mig och min familj. Franskt typ.

Starta och driva ett eget företag.


 9 saker om dig själv:


Jag älskar att umgås med olika slags människor och tror att det är den största framgången till att veta var man kan placera sina vänner i för "fack". 

Jag bor inte i min hemstad.

Jag är så himla dålig på att jobba i grupp med människor. Antingen, om det är en viktig uppgift, så gör jag hela jobbet. Är det en mindre viktig uppgift låter jag de andra sköta nästan allting. 

Jag har just nu så ont i halsen att jag inte får igenom mitt saliv genom strupen i halsen pga mina tjocka halsmandlar. (Självklart fåår jag igenom salivet, men nästan då).

Jag har druckit minst tio koppar varm choklad idag (för min hals).

Jag är jätterädd för att hoppa/utsätta min kropp för livshotande saker. Vågar inte hoppa från hopptorn ner i vatten, av från studsmattan eller knappt på studsmattan, från en gunga, åka skidor särskilt snabbt eller något sånt. Är rädd att bryta benet igen.

Mina fobier är: sprutor och ormar. Kan inte vara ute på tomma vägar när det är sol och ljust, inte ensam i alla fall. När jag löptränar utomhus springer jag bara bland villaområden. Kunde heller inte knappt ta ett blodprov i fingret idag på vårdentralen.

Jag har varit på 1 charterresa i hela mitt liv, sen bara mer "kulturella" resor.


 
 

8 sätt att vinna ditt hjärta på:

Visa att du vill vara kompis med mig först - och låta det bli till kärlek. 

Ha tid för mig. Inga undanflykter eller bortförklaringar.

Ha mycket kärlek till min familj och mina vänner, väldigt viktigt. Värsta jag vet är par som bara är för sig själva.

Överraska mig. 

Skoja med mig. Helst tills jag blir lite småsint.

Lära mig saker jag inte kunnat sen tidigare.

Visa upp mig inför hans familj och presentera mig stolt.

Visa sin kärlek till mig på olika sätt, inte bara genom att säga "jag älskar dig", utan att ha speciella gester eller liknande. Men självklart även vanlig bekräftelse.

 

 7 saker du ofta grubblar på:


Meningen med livet.

Varför jag alltid ger så himla mycket, men sällan får ens hälften av det jag ger tillbaka.

Hur mina barn kommer att se ut.

Om min blivande man kommer att gå med på att döpa mina barn till: Flora/Viola/Vincent/Vilhelm.

Vad äkta lycka egentligen innebär.

Varför vissa personer lyckas och inte andra.

Om jag ska färga håret mörkare när det blir höst som i fjol. (Se bilder nedan).

 6 kändisar du tycker är snygga:


Robin Bengtsson.

Måns Zelmerlöv.

Thomas Stenström.

Erique Iglesias.

Prins Carl-Philip.

Eric Saade.



5 saker du aldrig skulle vilja göra:


Äga en iPhone.

Hoppa ut från ett flygplan.

Äta bruna bönor.

Gå runt i joggingbyxor (okej efter träning inte annars) bland folk.

Köra av vägen när jag tagit mitt körkort om två år.



4 saker du köpt den senaste månaden:


En magtopp.

Ett läppstift.

En parfym.

En clutch.

3 sätt att få dig le/skratta:


Berätta om något roligt man har varit med om.

Föreslå att vi ska göra något vansinnigt men roligt.

Försöka att övertyga mig om något man verkligen tror går, som inte går i slutändan i alla fall.

 2 gamla favoritlåtar:

Där Palmerna Bor - Medina (hmm ett år gammal, får räcka)

Wonderful - Olle Hedberg

 1 sak folk inte visste om dig:

Jag är envis riktat mot mig själv, kan lätt bli arg på mig själv och klandra mig själv om det hänt någonting.


Lista från Flora.








Postat av: Esmeralda <3

Hej sötis! Jag ville bara kika in på din blogg och önska dig en trevlig helg:)

Gillar du träning? ^^

Svar: Tack detsamma :)
Japp!!
Matilda Danielsson

2013-06-28   23:07:28
URL/bloggadress: http://getfitandhealthy.blogg.se



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar: