U better dance

publicerat:   2013-11-10   20:01:30  postat i:  "Allmänt"   0 kommentarer



Ja det är fan så mycket roligare att dansa än att springa. Det är så jävla mycket roligare. Synd att jag slutade på dansen.

Har inte uppdaterat något som helst inlägg om träning för er, på huur länge som helst ju. Varför? 1) För att jag inte har kunnat träna pga skador och så vidare. 2) För att jag är så jävla trött på den här strong-is-the-new-skinny-hetsen som pågår. Seriöst. Detta skönhetsideal där det inte bara ingår att man ska äta rätt mängd proteiner och fett och allt vad det är, nej utan att man ska träna så att man liknar en elitlöpare och ser ut som en riktig bodybuilder. På riktigt då alltså. Det är ju bra att göra träning till ens vardag, men kanske inte till något som man tar före allt annat man kunde gjort i stället? Hela tiden? Ni fattar. Det är ju en hets för många. Inte "en vana".

Vet inte hur jag kommer att göra med träningen nu framöver. Kommer inte skriva här hur långt jag sprungit och på vilken tid eller ge er tips på det nyttigaste nudelreceptet, i alla fall. För jag vill själv inte läsa sådant. I så fall kikar jag ju in på en riktig hälsoblogg, googlar eller whatever. Kommer meddela er om att jag har tränat när jag skriver ett kvällsinlägg och så där, men inte så att det blir tråkigt att läsa. Om jag blir frisk från alla besvär en dag här snart så kommer jag försöka gå på 3 styrkepass och springa/gå minst 3 gånger i veckan i alla fall. Slår alltid ihop styrkepassen med konditionsträningen så att jag får några riktiga vilodagar. Så trivs jag.

Nu vet ni det! Nu: solsidan.










Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar: