Om press. Stress. Ångest. Skolan.

publicerat:   2014-02-12   08:11:00  postat i:  "Allmänt"   0 kommentarer



"Är det såhär det ska vara? Ska man behöva jobba med skoluppgifter tre, fyra timmar efter skolan varje dag? Ska jag behöva ge upp hela mitt fritidsliv för att jag ska ha en någorlundaframtid? Jag är 17 år och förväntas att prestera inför framtiden när jag redan är 16, om inte ännu tidigare. Jag av någon är en person som längtar till framtiden, som dagdrömmer om att flytta hemifrån, utbilda mig och skaffa jobb. Men nu, efter idag vet jag helt ärligt inte längre. Det känns som att jag inte orkar någonting längre, som att jag aldrig kommer att räcka till." Skrivet av Andrea Hedenstedt. 

Hänvisar till Andrea som har skrivit ett komplett inlägg om pressen i skolan och känslan av att känna sig värdelös, orklös och att knappt våga drömma om framtiden längre. Läs hela inlägget här! Det här är så viktigt.












Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar: