En vacker text

publicerat:   2014-03-28   22:17:00  postat i:  "Allmänt"   0 kommentarer





"Att våga

När jag insåg att jag tyckte om honom blev jag fullständigt livrädd. Jag förstod ju vad som skulle komma härnäst.

RIKTIGA KÄNSLOR.

Jag som inte haft dem på så många år.

Jag gjorde allt jag kunde för att tvinga iväg dem. Ville inte släppa in dem, vågade inte släppa in dem. Tillslut hade jag inget val. De hade ätit upp hela min kropp och tagit över all min tankeverksamhet. Jag var tvungen att erkänna att mitt hjärta enbart dunkade på av glädje för att få vara med honom. Jag insåg också att han nu har makten över mig. Och den förra personen som hade det, missbrukade den ju. Den personen förstörde ju allt var tilltro, tillit och kärlek verkligen var för mig. Och om någon gör så mot mig igen kanske jag riskerar att bli en sådan som aldrig släpper någon inpå livet igen - någonsin.

Blunda. Ett. Två. Tre. 


HOPPA!
Hoppa rätt in i kärleken och håll alla jävlar tummar och tår för att det går vägen."



Hittade den här texten och många fler på devotes hemsida, skriven av Michaela Forni. Så fin. Blir tårögd. Känns som om hon tagit orden från min mun. Läs hela textsamlingen här.

Bilden på paketet är min alla-hjärtansdag present till killen!










Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar: